7. april –Jentene flytter inn
Det har tatt litt tid, men nå flytter ytterligere tre av jentene fra barnehjemmet – Sharina, Nadine og Angel – inn i Rejoice Village. De har fylt 18 år, og siden januar har vi jobbet systematisk med å forberede dem på overgangen fra barnehjemmet.
Jireh, en av lederne våre, har hatt ansvar for å lære dem det de trenger for å bo mer selvstendig – blant annet bruk av offentlig transport, matlaging og hvordan holde orden i hjemmet. Jentene har nå fått egne rom og bor to og to i husene.
På kveldene sitter de gjerne ute og koser seg, lager mat sammen med de voksne lederne og gleder seg over å mestre hverdagen på egen hånd. Vi er svært glade for at vi også kan følge disse tre jentene videre, inn i neste steg mot et mer selvstendig voksenliv.
Tusen takk til dere som sponser dem – de vil fortsatt trenge støtte i tiden fremover.
